Pader

Aanstaande maandag ben ik al drie weken in Uganda, de eerste weken zijn snel voorbij gegaan en heb ik al veel van de stad, Kampala, en omgeving gezien. Vorig weekend ben ik bijvoorbeeld met de landendirecteur naar twee grote winkelcentra geweest, om te kijken waar ik welke winkeltjes kan vinden, en bijvoorbeeld goede kwaliteit schoenen en kleding kan kopen. De prijzen daar zijn dan wel iets westers dan in de kleine winkeltjes aan de weg. Zondagmiddag ben ik naar een tempel geweest net buiten de stad. De tempel staat op een berg, die amper bebouwd is, een mooie plek om even een rondje te lopen en even weg te zijn van de drukke stad.

Dat laatste was maandagochtend ook het geval. Toen ben ik met de auto naar Pader, Noord-Uganda, gegaan, waar ZOA een programmagebied heeft. Pader is een klein dorpje waar niet al te veel te beleven is. De auto's die er rijden zijn of grote terreinwagens van NGO's of trucks voor bevoorrading. De wegen, dirt roads, zien er over het algemeen goed uit totdat het geregeld heeft. ZOA werkt in Pader aan verschillende programma's sinds 2007, zoals Water en Sanitair, Education en Levensonderhoud. Dit eerste bezoek aan het veld stond voor mij vooral in het teken van kennis maken met de Pader staff en de projecten van ZOA. Woensdag ben ik naar een aantal scholen geweest die gesupport worden door ZOA. Het is wel leuk om door de bush te rijden, en zo afentoe een klein 'dorpje' (ongeveer 20 hutjes) tegen te komen, ver van de main roads.

Vrijdag ben ik weer richting Kampala vertrokken, en ben ik inmiddels weer gearriveerd. Al met al is Pader me alles mee gevallen, zeker na verhalen die ik gehoord heb. Maja ik ben er pas 5 dagen geweest, misschien stel ik mijn mening wel bij als ik er in de toekomst langer ga zitten. Voor dit weekend heb ik nog heel veel plannen. Ik heb zo een afspraak om een kamer te bekijken hier in Kampala. Wanneer ik een kamer heb hoef ik niet de hele tijd met m'n spullen te slepen van mijn guesthouse naar het kantoor, en weer terug. Dus ik hoop dat het wat word.

Dit was het weer even voor nu. Ik weet nog niet wanneer er een nieuw stukje komt, maar dat zien jullie wel verschijnen. Ik ga ook nog wat foto's proberen toe te voegen van de laatste tijd, maar internet werkt niet heel erg mee op het moment. Helaas zijn de foto's niet van ZOA projecten, toen was ik mijn camera vergeten.

Reacties

Reacties

mam

Pader in Duitsland??

Kees

Ja heeft u dat gemist???
ik dacht dat ik het toch aan iedereen verteld had.

dicky

en dan neem je niet eens de moeite om even op de verjaardag van je lieve zusje te komen...................
Gefeliciteerd trouwens met je zus haar verjaardag!
Ga je van de week weer op pad?
Hoorde dat je zelf al rond reed met de auto, petje af. geloof ik het niet zou durven. Groetjes uit Katwijk maar weer

Monique

Leuk dat je weer een verhaal hebt geschreven!! Leuk om ook wat foto's te zien!! Dan krijgen wij hier ook een beetje een beeld ;)!

Heel veel succes met het zoeken naar een kamer! Begreep van je moeder dat je misschien toch maar die ''duurdere'' gaat doen?

Groetjes!!

Sophie

Ik heb weer een prijs gewonnen

Sophie

Wat voor prijs heb je gewonnen en waarmee? Toevallig met het rennen of zit ik nu helemaal verkeerd?

Verder alles goed met je? Lekker vakantie zeker... zou ik ook wel willen :(

Kees

Oops dat berichtje hierboven is natuurlijk niet van Sophie, maar van mij...

Sophie

Ik heb meegedaaan met de ronde van Katwijk 1kilometer en ik ben derde geworden

Kees

Netjes hoor Sophie, gefeliciteerd.
Dat had je vorig jaar toch ook al gedaan?
Waarom was je geen eerste? waren die andere 2 sneller? of begon je moe te worden?

mam

zo, je eerste maandje zit er al weer op!

John en Wilma

Hallo Kees,
We willen je van harte feliciteren met je verjaardag. We wensen je een mooie dag en zijn blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van alles wat je kan doen en ook van het mooie weer,hier regent en waait het weer eens.
groetjes xxxxxxx

dicky

HA die Kees, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een verjaardag ver weg, maar ik hoop je toch een hele fijne dag zult hebben. Ben benieuwd hoe ze in Uganda een verjaardag vieren of doen ze er niets aan?
Wij eten hier wel eengebakje op je verjaardag.
groetjes

Tante Jenny

Kees, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat het een heel goed jaar voor je gaat worden met mooie belevenissen. Een fijne dag toegewenst en ook een beetje sterkte, je verjaardag vieren zonder familie dat is de eerste keer in je leven.
Groetjes, tante Jenny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!