Weer weekend

Na een druk verkenningsweekend door Kampala en omgeving afgelopen weekend, wat afgesloten werd met een dagje Jinja. Was het dan eindelijk tijd om weer aan de slag te gaan. Maar eerst nog even over Jinja.

In Jinja ontspringt de Nijl (zeggen ze), de Nijl stroomt uit het Victoria Meer richting Egypte. Vroeger waren er veel watervallen op de plek waar ik geweest ben. Maar omdat ze op dit moment een grote dam aan het bouwen zijn, zijn die er niet meer, maar zijn een stuk meer landinwaards te zien. Helaas voor mij, maar daardoor konden we wel een boottochtje over de Nijl maken, waarbij we veel vogels en wat aapjes zagen. Ik heb wel wat foto's gemaakt in Jinja, maar die heb ik op dit moment niet bij me, die komen denk ik nog wel een keer. De weg naar en van Jinja was ook erg leuk om mee te maken, door de kleine voordorpjes rond Kampala en door een bos wat nog niet ten prooi is gevallen aan de boskap voor agrarische bedrijven.

Het vervolg van de week heb ik voornamelijk doorgebracht op het kantoor, waar ik steeds meer wegwijs word. De avonden heb ik me voornamelijk vermaakt met filmpjes kijken... Nouja wanneer er stroom was om m'n laptop op te laden. Want dat viel deze week wel vaak weg, gisteravond hadden we bijvoorbeeld geen stroom en vanmorgen toen ik weg ging (rond 10 uur) nog niet. Gelukkig hebben we nog wel stromend water, dus ik kan gewoon douchen.

Volgende week ga ik voor het eerst het veld in, en ga dan meer van de programma's zien die ZOA uitvoert in het land. Dit zal in eerste instantie voor nog geen weekje zijn, maar ik zal er in de toekomst vaak zat te vinden zijn.

Dit was even een kort berichtje, ik ga proberen om deze week nog wat foto's toe te voegen, anders volgend weekend. Prettig weekend allemaal

Reacties

Reacties

lisanne

leuk om weer wat van je te horen!!:)

Nico

Net 2 weken weg en nu al 4 verhalen... Als die frequentie zo hoog blijft staat ons nog heel wat te wachten!!! Leuk om te lezen!

Kees

Nou Nico dat was ik niet van plan hoor! mss dat ik nog 2-3 weken zo fanatiek ben... Maja dat zien we wel

dicky

Ha die Kees,
ben het wel met Nico eens hoor, die verhalen bevallen wel. Maar ben erg blij je het naar je zin hebt, en dat zonder stroom zitten zal ook wennen zijn.Maar je moet een heel jaar met je films doen, dus ja zo houd je nog wat over voor de rest van het jaar. Ben benieuwd naar je ervaringen van je bezoek aan een zoa-project.
groetjes uit Katwijk

Ineke

Hallo Kees,

Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en waar je allemaal komt. Zo zie je nog eens wat!!!
Spannend hoor volgende week als je het veld in gaat.
Nu gaat het echte werk gebeuren. Succes hoor!!!
Lieve groetjes uit Braunlage

Monique

Heey Kees,
Wat leuk om weer wat van je te horen! Zo te horen heb je het erg naar je zin. Heel erg veel succes deze nieuwe week, zal wel erg interessant zijn om te zien wat de ZOA allemaal doet met haar projecten.

Tot het volgende verhaal maar weer!!
Groetjes, Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!