Verkennen van de stad

Als eerst allemaal bedankt voor de paaswensen onder het vorige bericht. Hier wordt ook Pasen gevierd in Uganda, inclusief palmzondag vorige week (heb ik dus net niet meegemaakt). Op dit moment zit ik maar even in het ZOA kantoor, om daar gebruik te maken van het internet. Vanmorgen ben ik naar de Internationale Kerk van Kampala geweest, iets anders dan ik gewend ben, maar wel een mooie dienst.

Het lange paasweekend was voor mij een mooie kans om wat meer te zien van de stad. Een collega, Eunice, was bereid om mij wel wat plekjes te laten zien. Vrijdagmiddag hebben afgesproken om een stuk te gaan lopen door de wijken die de wijk waar het guesthouse en office staan. We gingen rond 2 uur weg, maar half 3 zat ik er al behoorlijk doorheen. De temperatuur en heuvels doen toch wel vrij snel zeer. Gelukkig konden we afentoe rusten onder het genot van een drankje. Tijdens de wandeling (die ongeveer tot 8 uur duurde) heb ik verschillende stukken van de stad gezien. Voornamelijk drukke winkelstraten, maar we zijn ook nog even naar het Privat Ziekenhuis gegaan. We sloten de dag af bij een goed Etiopisch tentje. Ik weet alleen niet of ik snel nog een keertje zou gaan eten, want de dag erna hoorde ik dat er daar tijdens het vorige WK een bom was afgegaan.

De volgende dag zouden we iets vroeger vertrekken, om 10 uur vertrokken we richting het centrum van de stad. Daar was het een stuk drukker dan de voorgaande dag, vooral op de grote kruispunten die geleid worden door de verkeerspolitie. Eerst zijn we naar het officiële Uganda Museum gegaan, het ging voornamelijk over de verschillende stammen die in Uganda leven, met hun gewoonte. Achter het museum waren er zelf, denk wel 15, huisjes nagemaakt, zoals deze al jaren door de stammen gebruikt worden. Hierna zijn we via het parlementsgebouw, theater en het regeringsziekenhuis naar de taxistandplaats gegaan. Daar moesten we een taxi zien te krijgen naar Entebbe, want daar zouden we met een vriend van Eunice naar de dierentuin gaan. De taxirit begon een beetje traag, maar uiteindelijk waren we toch binnen een uur op de plaats van bestemming. Na een rondje door de dierentuin, waar ze van bijna alle dieren uit het land precies 2 exemplaren hadden, zijn we doorgereden naar het strand (aan het Vitoria Meer). Ondanks het matige weer, 25+ graden en bewolkt, was er toch volop bedrijvigheid. Was even leuk om te zien en misschien een keer naar toe te gaan. De terugweg naar Kampala duurde iets langer dan gepland, we stonden in Kampala een tijd vast.... en dan kom je echt niets vooruit, zelfs de motortaxi's stonden stil. Uiteindelijk zijn we toch op onze plaats van bestemming gekomen, waar we hadden afgesproken met een andere collega, haar man en een vriend van hen om samen wat te eten.

Morgen ga ik weer met Eunice op pad, en is het plan om naar Jinja te gaan. Daar ontspringt de Nijl, en kan je leuk wandelen en zwemmen. Dat zal misschien nog wel terugkomen in een volgend verslag.

Aan Derk en Sophie, helaas heb ik nog geen foto's kunnen maken van de dieren hier. Wel wat andere foto's, die staat onder het kopje Foto's. Nog niet zoveel, maar al wel wat van de route die elke dag loop, ongeveer 15 minuten, van mijn guesthouse naar het ZOA kantoor. Tijdens die wandeling wordt er denk wel 10keer gevraagd of ik een Boda Boda (motortaxi) wil, maar voor dat kleine stukje doe ik dat niet.

Groeten en tot het volgende verslag!

Reacties

Reacties

Coline

Hoihoi, vanuit Putten hebben we je verhaal gelezen! Leuk hoor, en ook mooie foto's! Wat een drukte zeg in het verkeer! Groetjes en nog veel plezier!

Nico

Hey Kees, leuk verhaal joh!!! Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Hoe ziet kampala er verder uit? Is het echt een stad of eigenlijk een groot druk dorp? Succes daar. Grts

Monique

Heey Kees!
Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen zeg. Zo te lezen heb je het er erg naar je zin! Wat een chaos zeg in zo'n stad met al die auto's, maar daar wen je hopelijk snel aan ;)!
Heel veel succes weer, en veel plezier met je verkenningen!
Tot het volgende verhaal!
Groetjess

opa

mooi verslag, ik heb het gelezen en ik heb het heel goed kunnen volgen. ik hoop dat je naar mij ook wel is wat stuurt. hartelijke groeten opa

Derk en Jord

Hallo Kees,

We hebben je verslag gelezen. We zien alleen op de foto's nog geen leeuwen. Die vind Derk toch wel heel belangrijk. Hij vraagt hoeveel je er al gezien hebt, maar die zijn vast niet in de stad.
Jord moest wel even slikken toen je echt weg reed. Gelukkig hebben we een 'nep-Kees', want Daan's favoriete knuffelgiraf is door je zusje voorzien van een nieuwe naam. Het lijkt wel of Daan nu nog meer knuffelt met 'Kees'!.

Groetjes van ons allemaal!

mam

HaKees,
Was leuk gister even( met skype) met je te praten,
en een rondleiding'' door het ZOA kantoor te krijgen.
Groet je collega's nog maar een keer, want ik denk niet
dat het helemaal goed doorgekomen is'. Hoop dat je
vandaag weer een leuke dag gehad hebt en morgen
maar weer aan de arbeid!! leuke foto's hoor! groetjes
van ons allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!