Reis naar Uganda

Na een weekend met allemaal afscheid nemen voor een jaar was het maandagmorgen dan eindelijk zo ver. Om 6 uur ging de wekker, want ik moest om 8 uur op Schiphol zijn om in te checken. Gelukkig was er niet veel verkeershinder dus waren we ruim op tijd op het vliegveld. 'We' is trouwens m'n vader, moeder, broer, zus, broertje, opa en Monique. Na het inchecken hadden we nog ruim anderhalf uur om afscheid te nemen, dit werd gedaan onder het genot van een koffie of een warme Chocomel (wat ik (waarschijnlijk) een hele tijd niet zal krijgen, of zelfs maar willen). Rond half 10 brak het moment dan toch eindelijk aan, het daadwerkelijke afscheid nemen, laatste woorden, zoenen en handen-geschud. Nog een paar keer zwaaien, kijken of ik de douane voorbij mocht en nog maar een keer zwaaien. M'n gate was niet ver achter de douane, scheelde een hoop geloop dus. Een paar sms-jes later waren we erin geslaagd dat ik zelfs tot in de bodyscan en het vliegtuig gevolgd kon worden vanaf het panoramadek... Dus werd er nog maar een paar keer gezwaaid.

De vlucht ging van Schiphol naar Kigali, de hoofdstad van Rwanda (wat ten zuiden van Uganda ligt). Op dit vliegveld moest er een tijdje gewacht worden, maar na anderhalf uur gingen we verder naar Entebbe. Zonder al te veel vertraging kwamen we hier aan. Gelukkig dat ik in Nederland mijn Visa al geregeld had, want ik denk dat meer dan de helft van mijn medepasagiers dit niet gedaan had, en dus nog land in de rij moest staan. Voor m'n bagage moest ik iets meer geduld hebben, maar gelukkig is alles over gekomen, dat is het belangrijkste. Bij de uitgang van het immense (not) vliegveld stonden verschillende taxichauffeurs al klaar met een bordje, zo ook één voor mij met ZOA erop geschreven. De rit van Entebbe naar Kampala ging vrij vlot. Het was erg donker, want volgens mij willen ze in Uganda geen elektriciteit verspillen aan lantaarnpalen en stoplichten. Langs de wegen stonden wel om de 2 kilometer polities met grote geweren, omdat de Chinese president/premier in het land is. En in de afstand tussen twee politiegroepen staan ongeveer 3 tankstations... Na een lange dag reizen en wachten was ik uiteindelijk 23 uur in m'n guesthouse.

Na een korte nacht slapen ging rond 7 uur m'n wekker weer, want ik zou om half 9 worden opgehaald door iemand van ZOA. Hoewel gisteravond de koude douche lekker was (met een kamertemperatuur van rond de 30 graden) was diezelfde douche vanmorgen toch een grotere uitdaging. Uiteindelijk is het toch allemaal gelukt en stond er daarna een heerlijk ontbijt voor me klaar, tussen de neushoornvogels en andere kleine vogeltjes op de veranda van het guesthouse. Met een heerlijk zonnetje en een temperatuur van net boven de 20 graden was dat heerlijk. Om half 9 stonden inderdaad twee mensen van ZOA voor de deur om mij te begeleiden naar het kantoor waar ik goed ontvangen werd.

Uganda, waar ik op dit moment ruim een halve dag ben, bevalt me goed, hoewel het net wel wat druppelde buiten. Maar dat hoort in de regentijd. Op het kantoor denken ze dat het volgende week wel eens echt kan beginnen.
Op dit moment heb ik nog geen foto's gemaakt, maar die komen wel hoor, evenals mijn volgende stukje...

Groeten vanuit Kampala allemaal!

Reacties

Reacties

Nico

Hey Kees, wat een schrijftalent zeg!! Daar moet je wat mee gaan doen joh ;)
Leuk om zo snel al iets van je te lezen, ik hoop dat je daarvoor tijd kan vrij blijven maken.
Succes verder!
grts

Monique

Hey Kees! Wat fijn dat je helemaal gezond en wel bent aangekomen in Uganda! Inderdaad erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet!
Hopelijk nog heel veel leuke/interessante stukjes om te lezen!!
Succes met alles!

Groetjes

Ineke

Hoi Kees,
Eindelijk is het dan zover en zit je al in Uganda! Toch wel een reis hoor als ik dat zo lees.
Maar zo te lezen doet Uganda ook al aan energiebesparing omdat de lantaarns al uit waren!!!
Nou Kees, we blijven je met interesse volgen hoor.
Zeker als je deze leuke stukjes blijft schrijven, want je hebt idd talent hoor!!!
Sterkte en succes met alles.
Lieve groetjes vanuit Braunlage.

Kees

Klopt inderdaad dat ze aan energiebesparing doen. Ze hebben ze voor het gemak dus ook maar helemaal niet neergezet ;)

Sophie

Wil je ook een foto van de neushoornvogel maken?? ???? mij lijkt hij best mooi en van alle anderen dieren??????????????????????????????????????????????????????????

Sophie

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? dag

Kees

Ik ga het proberen Sophie. Misschien zie ik er morgen ook wel paar, anders van het weekend wel, dan ga ik wat meer van de stad bekijken. Maar het zijn niet van die hele grote vogels hoor! misschien dat ik die later nog tegen kom...

Tante Jenny

Hallo Kees,
Bedankt voor het smakelijke verhaal. Heerlijk om te lezen. Fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.
Veel sterkte en plezier.

Coline

Hoi Kees!
Leuk verhaal heb je geschreven! Mooi dat alles tot nu toe goed is gegaan met de vlucht en het vervoer enzo! We hopen snel meer van je avonturen te horen!
Groetjes,
Coline

Lisanne

Leuk Kees! Klinkt erg leuk allemaal en gelukkig is alles goed gegaan, veel plezier de komende dagen en verheug me alweer op het volgende verhaaaltje :) groetjesssss

Judith pool

Hey Kees,
Hoorde van lisanne dat je een jaar weg bent met de ZOA.
Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen, veel plezier !
Groetjes, judith

Kees

Bedankt Judith, klopt inderdaad dat ik voor de ZOA naar Uganda ben.

Tja Lisanne, denk je nog even het weekend erop moet wachten, want ik heb nu lekker 4 daagjes lang weekend (net als jij natuurlijk), dan ga ik de stad wat beter bekijken. Maar dat betekend ook dat ik niet op het kantoor ben, en dus (waarschijnlijk) geen internet heb. Maar ik kan al wel iets schrijven en dat dan dinsdag op internet zetten... Ik kijk wel.

Maar nu heb ik eerst weekend :)

Doeidoei

mam

Goede vrijdag en Paasfeest in Uganda.
We zijn wel benieuwd hoe er daar aan gedacht wordt!
Zal best bijzonder zijn!
Geniet van je vrije dagen en we zijn benieuwd naar je
volgende berichtje en/of foto's.
groetjes van ons allemaal!!

dicky

Ha die Kees,
vanuit Katwijk wensen we je goede Paasdagen toe!
Fijn dat je een paar dagen vrij bent, even tijd om een beetje te wennen.
Wij gaan zo vertrekken naar Putten. Daar hopen wij de Paasdagen door te brengen. Als je zin hebt, kom gerust langs.
groetjes dicky

Tante Dicky en Ome Rob

Hallo Kees, bedankt voor je uitvoerige reisverslag! We hebben er ontzettend van genoten en zijn blij en dankbaar dat je veilig en wel bent aangekomen. Misschien aardig om te weten, mijn opbrengst van de ZOA collecte was 213 euro, niet gek toch! Nou jongen, van ons heel goede Paasdagen en we horen wel weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!