Voetbal: Uganda - Zambia

Afgelopen zaterdag (13-10-2012) ben ik naar de voetbal geweest, Uganda tegen Zambia. De wedstrijd was de laatste kwalificatie wedstrijd voor de Africa Cup volgend jaar in Zuid Afrika. Vorige maand is de eerste wedstrijd al gespeeld tegen en in Zambia (de titelhouder in de Africa Cup), deze wedstrijd eindigde in 1-0 voor Zambia. De return werd gespeeld in het Namboole stadium net buiten Kampala. Na een half jaar in Uganda voelde ik me wel verplicht om de nationale ploeg naar de overwinning te schreeuwen.

Vroeg in de middag, vlak na lunch met ik samen met Eunice op de bodaboda naar het stadium gegaan. De voorspelde drukte en verkeershinder vielen rueze mee, dus waren we 20 minuten later al bij het stadium. Na wat gelunchd te hebben en 2 uur wachten begon dan eindelijk de wedstrijd. De eerste 10 minuten van de wedstrijd waren erg slecht, veel balverlies en alleen maar lange ballen. Maar na de beginfase begon Uganda beter te worden en creeerden een aantal kansen. Met een goals als gevolg.

Helaas konden ze de rest van de kansen niet omzetten in doelpunten. Dus de tweede helft bleef doelpuntloos en ik denk dat ze geen zin hadden om te verlengen, dus gingen ze maar gelijk penalties schieten. Zambia moest beginnen, en begonnen gelijk erg goed.... de eerste poging was mis. Uganda en Zambia scoorde daarna beide, maar toen Uganda weer aan moest leggen zei mijn buurman dat deze vast mis zou gaan, want dat gebeurd altijd met de 2de penalty van Uganda. En natuurlijk kwam het uit wat mijn buurman naast mij tegen mij zei. Dus was de stand weer gelijk, 1-1. De volgende 14 penalties werden allemaal gescoord. De 15de (van Zambia) ook, maar toen de 16de penalty geschoten moest worden ging het mis.... een speler van Uganda miste... Helaas... Hele wedstrijd goed gespeeld... Maar toch verliezen... Het stadium was in 2 minuten leeg.... en alle supporter begonnen (zonder blijde gezichten) aan hun reis terug naar hun huis. Zo ook wij, weer op de motor, richting mijn verblijfplaats.

Na een lange en warme dag, beetje verbrand in m'n gezicht, maar toch erg leuk was ik weer thuis. Lekker pizza eten en naar bed, om de volgende ochtend vroeg op te staan.

Dit was het weer even voor nu, het volgende verslag komt denk ik van mijn ouders wanneer zij hier zijn over twee weken. Graag wil ik nog wel even aandacht vragen voor mijn broers en zus, voor wanneer mijn ouders er niet zijn voor 2 hele weken. Mocht u tijdens deze periode nog wat eten over hebben, ik denk dat ze daar heel blij mee zijn, ze weten hoe een magnatron en frituur werkt, dus ook eten van gisteren of eergisteren is welkom.

Nouja Groetjes! en tot de volgende keer! Ik heb ook wat fotos van de wedstrijd online gezet!

Reacties

Reacties

John en Wilma

We vinden het allemaal erg jammer dat jullie foto er niet opstaat in voetbal -tenue. We hoorden van je moeder dat Eunice en jij er erg leuk uit zagen.
Dus misschien kunnen jullie die foto nog toevoegen om het verhaal compleet te maken?

Verder leuk verhaal en we hebben de uitnodiging zondag al gedaan voor het eten vooral naar Monique toe ,dat ging over de zuurkool.
Maar verder is hier iedereen welkom hoor!;)

Coline

Ja Kees ik ben ook wel heeeeeel erg benieuwd naar een foto van jullie samen in voetbal outfit! :D

Leuk zeg, lijkt me apart om dat zo mee te maken in een stadion in uganda, de sfeer is daar zeker ook heel anders dan in Nederland. :)

Nou we hopen gauw weer van je te horen, doe de groetjes aan Eunice :)

Doeeeeiiii

Monique en Nico

Heey Keesje... misschien ben je het vergeten maar ik (Nico) heb een nieuwe baan he!! Kan inmiddels prima koken ;) Heb van alles gemaakt al.
Maar toch vind ik het heel leuk dat je aan ons denkt.. want ik kan natuurlijk niet elke avond koken.
Veel plezier daar.
grts

Kees

De sfeer was goed, helaas was het stadion niet helemaal vol, omdat de kosten voor de kaartjes met 3 euro omhoog gegaan waren. Maar ik vond het wel erg leuk, en ben blij dat ik geweest ben.

Goed om te horen dat jullie aan mn broers en zussen gedacht hebben, hebben ze 1 dag minder pizza of patat.

Die foto komt misschien later nog wel... Groeten

Smithe531

Hey, thanks for the post.Really thank you! Really Cool. fbddkgecbcdefeee

Pharmc249

Very nice site! cheap goods http://ypxoiea2.com/ovyaosv/4.html

Pharmd471

Very nice site!

Pharmb466

Very nice site! cheap goods

Pharmb153

Very nice site! [url=http://oieypxa2.com/kyaotk/2.html]cheap goods[/url]

Pharma691

Very nice site!

Pharmd271

Very nice site! [url=http://opeyixa2.com/qovqo/2.html]cheap goods[/url]

Pharmd910

Very nice site! cheap goods

Pharmb596

Very nice site! cheap goods http://ypxoiea2.com/qyaotq/4.html

Pharma377

Very nice site! cheap goods http://apxoiey2.com/aovqx/4.html

Pharmd987

Very nice site!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!