Verhuizing #2

Afgelopen weken ben ik erg druk geweest met het verhuizen naar m'n nieuwe huisje in Kampala. Vandaar dat er wat minder activiteit was op de weblog. Eind juni ben ik op zoek geweest met collega's en makelaars naar een appartementje voor de komende tijd. De kamer die ik in mei en juni had was toch wat klein., en had niet echt de ruimte om lekker te zitten.

De laatste week van juni hadden we dan eindelijk wat gevonden. Na ongeveer 6 appartementen te hebben bezocht kwam ik eindelijk deze tegen, voor een goede prijs die binnen het budget valt. Er moest alleen nog wel veel aan gebeuren. Zo zat er geen keuken in en waren en muren en plafonds vrij vies. Gelukkig had de landlord hulptroepen ingeschakeld, en was het meeste afgerond voor 1 juli, de dag dat ik in m'n nieuwe huisje ging.

Op de dag dat ik er in ging, was het helaas nog niet helemaal af. Zo moesten de deuren nog voorzien worden van nieuwe klinken, het toilet lekte, de keuken was nog niet helemaal.... Allemaal kleine dingetjes. En met Oegandese werklui, kunnen een hoop kleine dingetjes vrij lang duren. En bij Oegandese werkers kan niks in 1 keer goed gedaan worden. Maar gelukkig was het afgelopen zaterdag dan eindelijk zo ver, alle kleine dingetjes zijn af! Dus de keuken is al vol op in gebruik genomen... Ik heb eindelijk thee kunnen zetten in m'n nieuwe huisje en net lunch gemaakt. Dat was de afgelopen weken een beetje improviseren.

De woonkamer is nog wel leeg, maar daar gaat als het een beetje meezit vanmiddag verandering in komen. Dan gaan ik naar de Gaba Road (soort van Ikea op straat), om een leuke bank uit te zoeken, de eettafel komt volgende maand wel. Moet daar eerst even een beetje voor sparen.

De foto's van m'n nieuwe huisje komen zodra er iets in de woonkamer staat, dus met een beetje mazzel eind van de dag. Maja in Oeganda kan dat ook zomaar over 2 weken zijn.

Monique

Hoi Kees!
Wat leuk om weer wat te horen. Fijn dat het goed met je gaat en je je plek hebt kunnen vinden in je nieuwe huisje! Hopelijk heb je het snel naar je eigen smaak in kunnen richten. Veel succes ermee ;)!
Groetjes, Monique

Ineke

Hey Kees,

Gefeliciteerd met je eigen huisje. Heerlijk hoor nu echt een huisje voor jezelf. En lekker nu alles gaan inrichten, maar ja het is wat je zegt nog even geduld. Het woord "stress" kennen ze in Oeganda zeker niet?
Nou Kees, geniet maar heerlijk van je eigen plekje!!!
Groetjes Ineke en Bart

wlvan duijn

g in inefeliciteerd met je nieuwe kamer,ik hoop dat er veel tijd in mag door brengen en dat je een paar fotos stuurd de groeten opa

Tante Dicky

Hoi Kees, gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Geweldig dat je toch wat gevonden hebt en dat alles na veel vijven en zessen nu toch klaar is. Geniet er maar van!
We hopen gauw foto"s te zien van je ingerichte huisje en zijn heel benieuwd! Groetjes, ook van Ome Rob
Tante Dicky